22 września 2020

Kometa C/2020 F3 (NEOWISE)

      To jeszcze zaległa kometa C/2020 F3 (NEOWISE). Jedyna jak do tej pory, którą miałem przyjemność oglądać nieuzbrojonym okiem i jednocześnie najjaśniejsza jaką widziałem. Tutaj jej jasność wynosiła ok. 2 mag. Prezentuję zdjęcia z 9 i 11 lipca oraz opis jaki zamieściłem na facebooku w tym czasie:

"Nie często zdarza się, by zobaczyć kometę bez użycia jakiegokolwiek sprzętu, a kometę C/2020 F3 (NEOWISE) można obserwować w taki sposób już przez całą noc. Bardzo nisko nad północnym horyzontem w mało oświetlonym miejscu z powodzeniem ją zauważymy.
Wczoraj późnym wieczorem miałem okazję popatrzeć jak powoli "opuszczała się" na pobliski dach jednego z budynków, ciągnąc za sobą ten majestatyczny długi warkocz 🙂 Przepiękny widok pozostawiłem na zdjęciach...
Kometa znajduje się dość daleko od Ziemi ok. 130 mln km - to jest 338 razy dalej niż Księżyc - a mimo to widać ją tak dobrze 🙂"

Kometa C/2020 F3 z ogniskowej 95mm

Kometa C/2020 F3 - ogniskowa 170mm

Kometa C/2020 F3 nad dachem jednego z budynków - ogniskowa 70mm

Kometa C/2020 F3 nad dachem jednego z budynków - ogniskowa 220mm

Kometa C/2020 F3 - ogniskowa 120mm

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz