17 lipca 2019

Częściowe zaćmienie Księżyca

     Częściowe zaćmienie Księżyca udało się zarejestrować, ale w tym celu musiałem zabrać się z aparatem w miejsce, gdzie południowo-wschodni horyzont był bardziej odkryty. Ze swojego miejsca zamieszkania do 20° nad południowo-wschodni horyzont sięgają drzewa, a ponieważ Księżyc był niżej nic bym nie widział. Wyjechałem kawałek poza swoją miejscowość i na 30 minut rozstawiłem sprzęt. Tyle czasu wystarczyło, aby utrwalić to najciekawsze lipcowe wydarzenie. Pogoda nie była najlepsza ponieważ cały czas przetaczały się chmury, które na szczęście w chwili maksymalnej fazy zaćmienia nieco się rozeszły.

Częściowe zaćmienie Księżyca
W całkiem niedalekiej odległości na zachód od zaćmionego Księżyca znajdował się Saturn, więc nie odpuściłem i także taki kadr uwieczniłem.

Częściowe zaćmienie Księżyca w towarzystwie z Saturnem.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz