23 marca 2017

Spotkanie komety 41P/TGK z M108 i M97

     Może nie powinienem tego publikować, bo prawie nic nie widać, ale na dowód, że próbowałem niech będzie (co tam piękne zdjęcia internetu) :-)
Pogoda spłatała wczoraj figla i pomimo, że dzień wcześniej prognozy były pomyślne to, gdy nadszedł czas pojawiły się chmury. Byłem jednak tak zdeterminowany, że pojechałem za miasto, wystawiłem sprzęt i liczyłem na rozpogodzenia. Owszem rozpogodziło się, dzięki czemu jakieś zdjęcie jest, ale niebo nie było zupełnie czyste. Patrząc nawet gołym okiem na gwiazdy widać było, że są lekko przymglone. Ten krótki czas przejaśnienia wykorzystałem i w pośpiechu w sposób bardzo słaby, ale jednak widoczny, udało się złapać kometę 41P/Tuttle-Giacobini-Kresak w towarzystwie dwóch obiektów katalogu Messiera, Galaktyki Deska Surfingowa (M108) i Mgławicy Sowa (M97). Wbrew wszelkim przeciwnościom :-)
     To crop jednej klatki naświetlanej 60 sekund na ogniskowej 240mm i poddany lekkiej obróbce w celu wyodrębnienia ze zdjęcia tego co istotne. Już po samej gwieździe Merak widać jak zamglone było niebo.

Kometa 41P/Tuttle-Giacobini-Kresak wraz z M97 i M108

Zdjęcie z opisami obiektów:
Z opisami obiektów
Na poniższym zdjęciu prezentuję też jak wyglądało zdjęcie bez żadnej obróbki, takie jak wyszło z aparatu:
Zdjęcie bez jakiejkolwiek obróbki.



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz