3 marca 2017

Pas Oriona i mgławice Koński Łeb oraz Płomień

     Cóż, głównym celem był asteryzm składający się z trzech gwiazd tworzących Pas Oriona. Te gwiazdy to Alnitak, Alnilam i Mintaka. Jednak po złożeniu 20 zdjęć zauważyłem, że dość mocno uwidoczniła się Mgławica Płomień (NGC 2024). Pomyślałem, że skoro jest ona, to może uda się wyłuskać też ciemną Mgławicę Koński Łeb (Barnard 33) i robiłem wszystko co umiem, by jak najbardziej było ją widać nie psując przy tym innych obiektów, ale na tym co jest na zdjęciu się poddałem. Niestety zbyt mało zebrałem światła z mgławicy emisyjnej IC 434, która w tle podświetla ciemną Mgławicę Koński Łeb, dlatego widać go tylko nieznacznie w lewym dolnym rogu pod gwiazdą Alnitak.
 
Pas Oriona (27 luty 2017)
W górę i po lewej od tej samej gwiazdy dość dobrze widać Mgławicę Płomień. Natomiast w górnym lewym rogu zdjęcia zarysowała się też mgławica refleksyjna spisana w katalogu Messiera pod numerem M 78. Poniżej to samo zdjęcie z opisami:
 
Pas Oriona i mgławice z opisami.
Zdjęcie zostało złożone z 20 ujęć z czego każde naświetlane przez 90 sekund, f/8, ISO tylko 400 (bo celem był Pas Oriona), a ogniskowa ustawiona na 270 mm. Wszystko robione niemodyfikowanym aparatem Nikon D5300, obiektywem Nikkor 70-300 mm, f4,5-5,6 na montażu HEQ5.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz